22 maj - Crocosaurus cove, cage of death

Cage of death var den enda saken jag såg fram emot med Darwin Jag önskade mej till och med en biljett till det i födelsedagspresent Jag hade såklart inga problem med att fixa den själv men jag visste inte riktigt vad jag skulle önska mej sådär precis innan jag skulle resa till Aussie så det kändes som en bra grej att önska sej, plus ett par nya solisar från Prada.  Jag hade av någon anledning hittat cage of death på google långt innan vi skulle åka så i flera veckor gick jag runt och snackade om hur mycket jag ville göra det och så vidare. Det som är så himla kul är att nu började det närma sej att vi skulle lämna Darwin och vi hade fortfarande inte gjort det som jag tjatat så mycket om Och då ska ni veta att stället ligger på andra sidan gatan från vårt hotell, altså mindre än 30 meter! Och ändå har jag vairt i Darwin i 1 månad och 10 dagar utan att ha kastat mej ner i cagen. SÅ ironiskt
 
Nu var det i alla fall äntligen dags. Crocosaurus cove är en av dom sakerna jag verkligen rekommenderar med Darwin. Förutom Cage of death så är det en "djurpark" med massa reptiler och grejer. Allt väldigt levande precis som vanligt när det handlar om djurpark i Australien. Återingen så långt ifrån Skansen man kan komma. 
 
Cage of death går i alla fall ut på att man blir inlåst i en cage och sen blir man nersänkt hos en av deras krokodiler. Sen är det roulette hur bra det blir. 
Jag fick en väldigt bra upplevelse med min krokodil, Wendell. Han var dels deras största, eller i alla fall en av dom största på 5,5 meter och dels var han väldigt sugen på att käka upp mej. 
När cagen kom ner i vattnet tog det inte alls lång tid innan han lämnade sin plats på berget och tog sej ner i vattnet för att simma mot min cage. Det är sjukt mäktigt att se ett 5,5 meter stort monster komma simmande mot en. Det här är en sån sak som inte går att beskriva med ord - det måste upplevas. 
 
Innan man får göra det här måste man fylla i ett papper och dom går igenom säkerhetsgrejer och så vidare. Man skriver även under på att man gör det här på egen risk och att dom inte tar något ansvar om man skadar sej. 
Sen väljer som en krokodil åt en och jag tror att dom väljer lite beroede på vem man verkar vara, men jag antar att man kan komma med önskemål. Alla krokodiler är såklart väldigt olika men personalen ser nog till att man hamnar hos en krokdil som passar en. 

till exempel så hamnade ju vi hos Wendell och han beskrevs som "Big, bad and full of attitude" . Dom innan mej hade dock väldigt otur med vart dom hamnade. Jag stod och tittade när dom gick in i sin cage och sen hamnade hos sin krokodil som bara vägrade att röra på sej. Han låg på sitt berg och där låg han bra. Personalen gjorde allt för att få honom att röra sej mot cagen men han rörde inte en min. Dom lockade honom med kött, leksaker, pinnar och allt möjligt men krokodilen låg stilla. En bit bort låg två personer i en cage och bara väntade på att bli anfallna av en krokodil som inte alls hade lust med det. Efter mycket om och men fick personalen honom att röra sej lite grann men han kom fortfarande inte så nära buren och han var inte heller speciellt stor. Kort sagt så sög deras äventyr i cagen. 
Det kan ha varit så att personalen misstänkte att dom två inte skulle fixa en värre upplevelse but who knows. Jag snackade med dom efteråt och dom var väldigt besvikna.

Jag å andra sidan var svinnöjd för Wendell var väldigt livlig och helt klart full med attityd.

Cage of death fiinns inne på Crocosaurus cove på Mitchell street.
Man är i buren i 15 minuter och priset ligger runt 1000- lappen
På plats finns en väldigt duktig fotograf och i buren finns en go pro som filmar i 360. Efteråt kan man köpa alla bilder + filmen för ca. 700 kr, eller så kan man köpa en bild för ca 200 kr tror jag. Jag minns inte riktigt för i mitt fall fanns det inget annat än att jag skulle ha varendaste liten bild som fotografen hade tagit. Totalt tar fotografen 100 - 150 bilder på den stunden man är i buren.  

 

 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0