20 maj - Mitt ute i ingenstans

Eftersom vi hade planerat att lämna Darwin behövde jag ta slut på mjna timmar på polen. Jag stack dit ganska tidigt på lördagen och efter träningen gick jag till bussen bara för att upptäcka att jag hade tagit helt fel på tiden så jag skulle behöva sitta där i över en timme.
Det tänkte jag såklart inte göra så jag bestämde mej för att gå hem, i den sjukaste värmen ska tilläggas. Det var sjukt långt hem, 2,5 timmar tog det Jag hade ganska lite vatten kvar men som tur var så hade jag lite pengar i väskan så jag kunde köpa vatten på vägen, verkligen tur ska jag säga! Det är inte alltid jag tar med mej plånkan när jag bara ska iväg och träna. Det är så himla lätt att jag lägger den någonstans och så glömmer jag den och nä det är bättre att lämna den hemma.
 
Promenaden gick i vart fall bra, även om jag större delen av tiden vandrade runt mitt ute i ingenstans. Det är nämligen så Darwin ser ut så fort man lämnar Mitchell street. Det är bara mark, mark och mera mark. Här och var kan man se lite byggnader som ser ut som typ lagerlokaler eller något åt det håller. Förbannat tråkig stad om man frågar mej. Asså okej att besöka Darwin men att bo här! Vem utsätter sej för det?!  En varm, tom och tråkig stad är vad det är.. kan man ens kalla det stad? hmm.. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0