Calypso

När vi kom till Cairns den 24 maj började vi med att checka in på Calypso. Vi hade kollat lite bilder innan och konstaterat att det såg ut som ett riktigt reggea ställe, det var det också, vilket är lite ironiskt eftersom ingen av oss röker gräs  Vi tänkte i och för sej på det när vi kollade på bilderna men jag tyckte att det var sjukt töntigt att tänka så. Ja eftersom man lyssnar på reggea musik så måste man ju helt enkelt bara vara en flummare , allt annat är ju helt omöjligt. Så vi körde på Calypso. Först träffade vi en väldigt rolig figur i receptionen. Han såg helt nerrökt ut men någonstans på vägen insåg jag att det är nog sån här han är .. eller så är han bara precis så nerrökt som vi tror Han var i alla fall sjukt rolig. Han var en sån som kunde skoja utan att röra en min själv , vilket bara gjorde honom ännu roligare. Svårt att förklara, han är en sån som måste upplevas helt klart. 
 
Calypso var ett bra val i alla fall. Det jag gillade var att det var sjukt mysigt samtidigt som det inte låg mitt i stan. Kan definitivt rekommendera Calypso om ni åker til Cairns någon gång. Det tar 20 minuter att gå en mysig promenad till stan men annars går det gratis bussar 2 gånger i timmen så lätt värt. Jag tog aldrig bussen dock, jag föredrog att få röra lite på benen 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0