Swedish meatballs

 
 
Behöver jag nämna hur jag kände mej när jag fick det här framför mej (?) Seriöst, svenska köttbullar när man är på resande fot är magiskt. Jag brukar faktiskt inte sakna svenska saker speciellt mycket när jag reser, men å andra sidan är det sällan jag reser såhär länge som jag gör den här gången. Men om jag ska vara helt ärligt så saknar jag egentligen inte svenska saker än, MEN jag kan tycka att många länder har så himla sopig matkultur. Jag har svårt att få i mej "bra" mat, även fast jag sitter på en hel del kunskap. Det har såklart inte bara med maten att göra utan även med att rutinerna ändras när man reser, vilket oftast inte gör något om man bara reser några veckor. Men när man ska vara borta i ett helt år då måste man försöka få till någon typ av rutiner och jag tycker faktiskt att jag har lyckats helt okej. Men der blir ju såklart aldrig helt som hemma så när man väl får chansen att få lite hemmakänsla, ja då tar man den.
 
Här i Cairns finns det ett fik som heter cafe fika och där kan man hitta allt man saknar från Sverige. Förutom svenska grejer så finns det en hel del från andra europeiska länder också men svenska hyllan är såklart störts. Förutom dom kända cafegrejerna som prinsesstårta, kladdkaka, mazarin, dammsugare och cokladbollar finns även massa svensk mat som typ köttbullar, falukorv, skagenröra och så vidare. Smarr säger jag på den asså!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0