30 april - Hjälp från hotellet

Den 30 april vaknade jag och som vanligt började jag med att kolla mina utslag på benen och armarna. Dom såg inte bättre ut, inte alls.
Vi visste fortfarande inte va det var men misstänkte att det kunde vara bett från sandflies. Varje gång när vi frågade på apoteket så sa dom bara att det kunde vara vad som helst.
Vi blev rekommenderade att åka till sjukan för att få snacka med läkare och vi var precis i färd med att ringa till sjukan och kolla om vi kunde komma in, när 2 stycken från hotellpersonalen kom till vårt rum.
 
Jag hade lagt ut en bild på forum på facebook för att kolla om det fanns folk som hade liknande erfarenheter och flera stycken hade direkt svarat att det var bed bugs. Det jobbiga med det var att på apoteket var dom typ säkra på att det absolut inte var bed bugs.
Men eftersom flera på face trodde att det var bed bugs så snackade vi ändå med personalen. Dom blev ju inte direkt jätteglada när vi anklagade dom för att ha bed bugs.. vi anklagade dom inte, men dom såg det nog så. Så när vi satt där och ringde sjukhuset stormade två stycken in och dom tittade i en sekund på mina ben och sa direkt sandflies i mun på varandra.
 
Dom visade oss att det fanns bed bug skydd i sängen och båda var helt säkra på att jag hade blivit biten av sadflies och inte så lite heller. Det var det värsta dom hade sett. Den ena fixade snabbt fram en hel påse med is och den andra hämtade en olja och smörjde in mina ben. Det hjälpte.
Faktum är att det var bättre hjälp än vad jag fått från apoteket alla gånger jag varit där.
 
Men sen blev jag liggande i sängen. Hela dagen gick åt till att kyla ner mina bett med is och smörja med oljan jag fått.
På face hade en tjej svarat att hon hade fått liknande bett och det var sandflies även för henne. Hon berättade att hon hade kliat sönder sina bett och att hon fortfarande hade ärr nu 5 år senare. Och så som jag kliat var jag livrädd att också få ärr så för varje gång jag ville klia var det bara fram med isen.
 

Troligtvis var det kvällen i den här parken som fixade mitt helvete


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0