11 maj - Sån dag

Vi hade faktiskt gjort en liten plan och eftersom vi skulle göra en utflykt den 10 maj passade det väldigt bra med en pooldag den 11 maj. Nu råkade ju utflykten bli ett fiasko men vi hade en plan och den måste följas Nej självklart inte men eftersom det är ganska begränsat med grejer att göra i Darwin handlar det om att sprida ut det så mycket som möjligt. Vi hade ändå ett antal dagar kvar i Darwin så det gällde att planera litegran i alla fall.
Dessutom hade jag planerat in pole på kvällen och då vet ni ju som bekant att man inte kan göra speciellt mycket på dagen. Eftersom det tar flera timmar att ta sej iväg och göra någonting och sen komma tillbaka igen så funkar det inte med utflykter när jag har pole. En poledancer planerar alltid sitt schema runt polen förstår ni .
 
Det här med Darwin är verkligen ett jobbigt kapitel på många sätt. Jag fattar att det börjar bli lite drygt att gå in på min blogg varje dag och läsa om att jag har åkt till ett av världens häftigaste länder och så ligger jag bara solar och badar och går på pole.
Men det är faktiskt så att Australien även är ett välidgt stort poleland och en del av min resa går faktiskt ut på att pola i varje stad jag kommer till. 
Dessutom ska jag lägga till att för er svenskar är det omöjligt att förstå vilka avstånd det faktiskt handlar om här. Det krävs ganska mycket planering för att göra saker just för att det tar sån himla tid att ta sej från plats till plats. Vi har ingen bil så vi är ännu mer begränsade. Om vi ska göra någon utflykt måste vi alltså boka olika typer av tours och det finns miljontals att välja mellan så bara det är ett projekt. 
 
Darwin har därför blivit våran semesterplats. Och planen är givetvis att göra massa coola saker, bara inte just nu i Darwin.
Fakktum är att jag är ytterst nöjd med att bara få koppla av och göra det jag känner för, men jag känner en stor press på mej att göra massa grejer hela tiden bara för att jag är i Australien. Såhär års åker massa folk från Sverige till Spanien och Grekland och Malls och alla möjliga platser för att bara sola och bada och koppla av. Men av någon anledning har jag så himla svårt att göra samma sak just för att jag är i Australien.
 
 
Dags för lurre
 
 
Dags för pole
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0