Pungräv

Igår kväll hade vi druckit två cider och sen bestämt oss för att vara smarta och inte gå ut och parta så istället tog vi en promenad.


När vi kom till en park som ligger precis här i närheten såg vi två killar som stod på huk. Först tänkte jag att dom höll på med något skumt eller farligt så vi gick närmare.
När vi närmade oss såg vi att dom matade en liten, söt, pälssak. Den var asså sjukt söt och den ville inte låta killarna gå när dom sen ställde sej upp. Istället kom den och ställde sej upp på bakbenen och krafsade på ena killens påse. Asså vilka djur gör så?

Vi ville inte skrämma bort den så vi gick i motsatt riktning och när vi senare kom tillbaka igen hade det lilla djuret fullt upp med att lets efter mat. Jag satte mej ner på huk och väntade på att den skulle våga komma närmare. Först gick det väldigt trögt men när jag rafsade lite med några löv nästan sprang den emot mej. Den hade en gigantisk pung som flög fram och tillbaka mellan benen så den sprang nog så gott den kunde. 
Den nosade på mitt finger och jag blev först lite rädd att den skulle bita mej men det gjorde den inte. 
Plötsligt bestämde sej någon jävel för att plinga med en cykelplingklocka en bit bort så djuret blev rädd och sprang iväg en bit. 

När vi kom hem googlade vi hej vilt och fick fram att det var en pungräv. Asså pungräv. Vad är det för ett konstigt namn på ett djur?
Ikväll ska vi tillbaka till parken med lite bröd och se om den är kvar. 

Jag försökte fota den men det var för mörkt för att se något. Däremot hittade jag en riktigt fin bild på swedesinaustralia.com som jag lånade 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0