8 april

Igår hade jag världens mysigaste dag med min mamma.   Eftersom jag fyller år imorgon har jag börjat fira lite redan igår  Jag hade önskat mej att få gå på massage med mamma och igår fick jag det som en tidigt present från mini så jag och mamma var på Clarion nästan hela dagen.
 
Vi kom dit lite senare än vad som var tänkt så vi hann inte med att ligga vid poolen men det eftersom det var mulet så gjorde inte det så mycket. Sen var vi på en timme med massage duo. Förra gången jag var på massage på Clarion så var jag ju själv men det var faktiskt mysigt att ha lilla mamma till vänster om mej.
 
Efter massagen var jag helt snurrig. Min massör var inte dålig på att ta i asså och min rygg och nacke har varit lite sådär på sista tiden så hon hittade extremt många stela och ömma punkter som hon tryckte på. Asså smärta med stort S säger jag bara. Hemskt var det, men så bra och hon var så duktig verkligen!
Jag och mamma satte oss vid ett bord och hon frågade om jag ville ha ett glas vin. Innan jag ens hade hunnit svara hade hon pinnat på till baren  Hon är så söt min lilla mamma.
 
Till min stora glädje hade dom även minibrownies på plats och jag vill inte ens tänka på hur många jag åt. Men jag åt även ananas och melon också så  Vi tog ett glas rose och sen var tanken att vi skulle ut på stan för att köpa ett par solisar till mej.
Nu när det snart är dags för en lång resa kände jag verkligen för ett par nya glajor så jag tänkte att vi skulle gå förbi Gucci, Prada, Rayban, Guess och så vidare men plötsligt kommer mamma med en liten påse från Prada.
 
Hon är ju min mamma så hon hade såklart redan räknat ut för ett halvår sen att jag skulle vilja ha ett par nya solbrillor innan resan så då hade hon varit världens sötaste och gått och köpt ett par. Hon hade nog tänkt ge mej dom på min födelsedag men så blev hon tvungen att ge dom nu när jag tänkte att hon skulle hjälpa mej peka ut ett par.
Hade ju varit lite kul om hon skulle gå där och hålla masken och ba: njaae dom var inte så snygga och njae dom var nog inte riktigt din stil, dom där kommer du aldrig använda och så vidare. Allt bara för att jag inte skulle köpa ett par.
 
Men eftersom hon drog fram ett par skitsnygga solisar från Prada plötsligt så fanns det ingen anledning att gå på stan. Det var fortfarande mulet och över hela Stockholm vilade en stor sorg från händelsen dagen innan så vi satt kvar på spat och tog ett glas vin till. Det kändes faktiskt mer rätt.
 


 
Jag måste också tillägga att det är självklart att det känns lite fel att gotta sej med vin och massage dagen efter att Stockholm blivit utsatt för terror och jag hade aldrig gjort det om det inte var så att det var en present som redan var bokad och klar. Jag hade legat hemma hela dagen om jag inte hade fått presenten. Jag vaknade upp till ett nytt och sorgset Stockholm, jag känner inte igen min hemstad, jag ville inte gå ut. Men jag fick denna massage i present och jag behövde den och jag behövde få umgås med min mamma så jag gick dit. Men självklart är jag lika påverkad som alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0