Benpass

Efter att jag skrev mitt inlägg om legday fick jag ganska snabbt frågor om upplägget, både här och och insta. Kul att ni är så himla nyfikna  Älskar när folk faktiskt bryr sej om sånt som är viktit - typ träning, daaaah.  Självklart ska jag nu bena ut det hela
 
För det första är det viktigt att ni förstår att alla set ska vara riktigt tunga även om det är grundträning och för det andra är det viktigt att ni förstår att alla tar olika vikter i olika faser och perioder, ni borde därför inte kopiera det här rakt av. Ta mina övningar men inte mina vikter för det kan bli helt fel.

Uppvärmning:
10 minuter löpning / eller annan pulshöjande träning som värmer upp främst benen
Höftlyft - 20x4 (Höftlyft gör man för att få igång och värma upp sätet. Jag har av någon skum anledning keff kontakt med sätet så jag gör höftlyft framför allt för att försöka få kontakten
 
Passet:
Benpress 18x1 50kg, 18x3 80kg
Sidekick i Cablecross (se övning på min instagram) 18x4 5kg
Backwardskick i Cablecross 18x4 7.5kg
Squats i Smithmaskin 18x1 20kg, 18x3 30kg
Sumomarklyft med kettlebell 18x1 8kg, 18x3 12kg
Marklyft med skivstång 18x1 20kg, 18x3 25kg

Jag hoppas att det blev lite klarare nu  18x1 och 18x3 betyder alltså att jag först kör 18 reps en gång och sen byter vikt och efter det kör jag 3 set med 18 reps på varje set. 60 sekunders vila mellan varje set, varken en sekund mer eller mindre! Om det fortfarande är något som är oklart är det bara att fråga igen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0