År 2014

Min resumé fortsätter med april, maj och juni. Det blev 3 nice månader med min födelsedag, firande av påsk, midsommar och pride, jobb, parkhäng och picknickar. Vädret var grymt och jag fyllde bloggen med massa + och glada gubbar.
 
Läs mer under varje månad
 
 Mitt april började ganska stressigt. Jag ville gärna få en bra poäng på högskoleprovet så mina dagar spenderades på gymmet och med högskoleboken. Jag pluggade så gott jag kunde, trots att jag bara hade ca. 3 veckor på mej, och sen stack jag till Sverige för att göra provet. Mitt i allt fick jag ett jobberbjudande som ansvarig för den dagliga driften av ett ställe. Jag tyckte att det kunde vara en kul grej, så jag tackade ja. Jag kom tillbaka till Oslo för att sätta igång det hela ungefär samtidigt som jag firade att jag blivit ännu ett år äldre. Bild 3 är min b-day pic från gymmet. Bild 4 beskriver att av många projekt - i det här fallet ett helt sjukt löpningsprojekt. i 10 veckor höll jag på med det och jag vet inte riktigt vad det gav, men grymt var det. Bild 5 är jag i en hiss när jag satte igång med nya jobbet som chef. Inte långt efter det firade vi påsk och påskledighet. Bild 6 är bubbel, of course hallååå.. och en sjukt mysig picknick som såklart slutade med fylla haha.
 
I maj visade jag först upp 4 outfits med dom populära jeansen Elly coated jeans fån Gina tricot. Jag gillar själv jeansen väldigt mycket och när jag fick en förfrågan att visa upp egna outfits blev det såklart ett ja.
Jag och Tarzan körde en English breakfast med scones och te och en bra rulle. Vi hade det sååå bra bara han och jag. Under helgen 17e maj kom min papps och hälsade på. Vi firade Norge med en dyr chmpagne redan på dagen, sen tog vi del av stadens galenskap och det blev både god lurre och middag på stan.
Efter min mysiga söndag med Tarzan var det många som ville veta mer om min lilla vän, så jag gav honom ett helt eget inlägg. Förmodligen blir det något liknande på den här bloggen med. Jag och en kille såg Hunger games 1 och 2, när 3an sen kom hade jag glömt massa saker så jag fattade ingenting.  Som tur var fick jag det mesta förklarat för mej. I slutet av maj köpte jag nya boxningshandskar. Paret till vänster köpte jag när jag var ca. 12 år så jag behövde verkligen ett par nya.

I början av juni kom ett par rosa skönheter hem till mej. Jag har ännu inte invigt dom men kanske sommaren 2015  Jag var på bio och såg Meleficant eller vad fan skitfilmen hette, dålig var den i alla fall. Inte alls värd att lägga pengar på. Men det var inget jag hängde läpp över för det hände så mycket bra i juni att jag ägnade mer energi åt att ge er dagens 3 +.
Juni var en varm och skön månad som bjöd på massor av parkhäng och sena picknickar. Vid ett tillfälle kom jag hem full och glad och jaa.. gissa vad jag gjorde. Jag bestämde mej för att göra en pizza i ugnen, somnar och vaknar först när två brandvarnare tjuter högre än vad normala öron klarar av och hela lögenheten är fylld av rök. Resten vill jag inte prata om   Sen blev det dags för midsommar. Passande nog fick jag en vattenmelon av en kille. Jag gjorde en väldigt speciell coctail av den, köpte massa alkohol och sen var midsommarfirandet igång. Mot slutet av juni körde pride igång och självklart var jag på plats. Jag erbjöds att jobba där och som en kul grej körde jag på. Det blev dock lite för många timmar så mot slutet var det inte längre kul, men i början var det kalas.
 


Kommentarer
Postat av: Ida

Härliga bilder!

2015-01-05 @ 03:17:38
URL: http://alwaysida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0