21 maj - Resans första misstag

Det började närma sej avfärd så vi passade såklart på att gymma in i det sista. Såhär i efterhand kan jag tycka att gymkorten vi köpte var ett ganska stor misstag. När vi kom till Darwin ville vi verkligen ha gymkort för att kunna hålla i gång tränigen och för at ha något att sysselsätta sej med när man har tröttnat på poolen. 
 
När jag var i Darwin var jag väldigt glad för gymkortet för det var på tok för varmt för att vara utomhus och träna, men nackdelen var att man behövde binda upp sej och betala 2 månader på en gång och så vidare. Vi tänkte helt fel när vi band upp oss. Jag tyckte att vi funderade fram och tillbaka en massa innan vi tillslut valde att signa men tydligen tänkte vi ändå helt fel. Vi betalade alltså för 2 månaders medlemsskap och efter det skulle det bara fortsätta att rulla med betalning en gång i månaden. Helt normalt, men jag kan inte för mitt liv förstå hur vi tänkte när vi gick med på att betala för 2 månader. Vi borde ju ha vetat att vi inte skulle stanna i Darwin så länge som 2 månader, men tydligen måste vi väl ha tänkt helt fel. 
Så kan det gå, nu har vi lärt oss det. Darwin höll oss kvar alldeles för länge bara för att vi signade upp oss på saker som pole och gym. Men! Det kändes värt det när man väl var i Darwin för vi trivdes väldigt bra. Det var varmt, skönt med semester, enkelt och bra på många sätt. När vi var där ville jag inte åka därifrån, jag trivdes med polen och gymmet och det gav mej massor att få komma dit, chilla i några veckor, träna, må bra och göra det jag kände för för stunden- oavsett vad det var.
 
Såhär i efterhand är det klart att det är lätt att se tillbaka på saker och ting med andra ögon, men jag försöker tänka tillbaka på hur det faktiskt var när vi var där. Vi signade upp oss bå pole och gym som båda var väldigt dyra aktiviteter så vi var alldeles för snåla för att bara lämna det och dessutom ska jag väl kanske tillägga att Darwin är en såpass trålig stad att dom flesta som åker dit dricker litervis med öl, vin, drinkar osv . Om jag hade gjort det hade det nog blivit snäppet dyrare än vad min pole och mitt gymkort kostade. 
Jag gjorde nog ett ganska bra val där
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0