24 april - Vacaymåndag

24 april minns jag att jag vaknade på helt fel sida. Jag hade ingen lust med något. I know, jag är i Australien och jag vaknar och är på dåligt humör. Är det möjligt?!
Tydligen 
 
Jag är själv ganska förvånad över att det faktiskt händer. Dagarna här är för det mesta bra men eftersom det är en resa som skiljer sej från alla andra jag gjort så sätter den en viss press och stress på huvudet asså. Inte kul men så är det just nu. 
 
Jag låg i vart fall vid poolen i stort sett hela dagen. Det är ju inget fel på det asså. Bara för att man är i Australien måste man väl inte flänga runt 24 timmar om dygnet?! Ja det var just det ...
 
Jag var på ruskigt dåligt humör och det blev bara värre. 
 
Som tur var blev jag medtvingad på en picknick på kvällen och det vände allt. Vi hade fortfarande stora delar kvar att utforska i parken så vi började med det. Vi försökte hitta en bra plats att sitta på men det sket sej så istället hamnade vi på en mysig bänk. 

 
Vi drack vin och pratade och sen gick solen ner . När det blir mörkt vaknar en hel del till liv i den där parken. Massa fladdermusar flög förbi och en Doris började vakna till liv i trädet ovanför oss. Vid det här laget hade vi börjat fatta att det fanns fler än en pungräv i den här parken så numera heter alla Doris. 

 
Efter ytterligare en stund hade vi blivit bitna av små små myggor typ över hela kroppen. Det kliade inte så det kändes mer som att det var något annat än en mygga. Vi tänkte inte så mycket på det men ganska snart tog vinet slut och det var egentligen väldigt bra för då var vi verkligen bitna överallt av den där myggliknande saken. Det kändes ingenting men senare märkte vi att vi hade röda ganska stora  prickar på hela kroppen. 
 
Vi kom tillbaka till hotellet och fixade till oss snabbt och stack iväg till Monsoons som ligger precis här i närheten på våran gata. 
Partylivet på våran gata är extremt bra och det bästa stället är monsoons, inget snack om saken. Det är där allt händer om man säger så. 
Jag var så sugen på att prova en fishbowl där och det råkade bli så att 1 blev 2 och 2 blev sen öl och cider i lite för stor mängd tror jag . Men jag träffade en tjej där som jag hade så himla kul med och sen träffade jag ytterligare lite folk som jag rockade loss med så självklart blev det kanske lite väl mycket . Men fortfarande extremt kul så What the fuck. 
 
Jag kom hem strax innan 4 på morgonen som en jävla rockstar. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0