5 maj - Mindil beach

Den 5 maj var tanken att vi skulle sticka iväg till Mindil beach ganska tidigt. Det är en sinnessjukt mysig plats där dom har en stoor marknad på torsdagar och söndagar (mest med massa massa mat från olika länder). Vi tänkte att vi kunde börja med att gå dit och njuta av den fina stranden och den omtalade solnedgången innan vi sticker dit och kaosar på marknaden 
 
Planen för dagen var att först sticka till gymmet och sen handla med oss picknick och sticka vidare till Mindil beach. Men så kom jag på att jag inte hade något att ha på mej, vilken tjej har det lixom? Och tiden gick och gick så vi bestämde oss för att börja med en liten shoppingrunda. Den lilla tog lite mer tid än tänkt och det slutade med att inte hann med gymmet utan fick sticka till Mindil beach direkt när jag väl hade hittat något att ha på mej.
 
Vi promenerade hela vägen dit och även om det inte tog överdrivet lång tid så insåg vi att vi inte skulle få alltför lång tid där innan det skulle bli mörkt. Synd att det blev så men det är som det alltid blir när vi är i farten.
 
I vart fall fick vi ca 1,5 timmar på den här extremt mysiga stranden och sen fick vi fly därifrån för att jag inte skulle bli uppäten av nya sandflies. 
 
Sådär lagom underbart dragna var vi på väg hem när jag bestämde mej för att nää vi ska inte hem. Istället fortsatte vi till Monsoons för en av dom galnaste kvällarna jag varit med om på länge.
 
Till att börja med träffade vi en kille nästan på en gång när vi kom. Vi började med att dricka några drinkar tillsammans med honom och efter ett tag kom det en kille som börjadre dra massa cheesy raggningsrepliker till mej. Jag avvisade honon trevlig med kort och det gick ju bra, tills det visade sej att har var i sällskap med killen vi hängde med. OOpss. Ja men det är klart att det blir lite larvigt att jag sitter och säger massa konstiga saker till en snubbe och sen slår han sej ner hos oss ett tag senare.
Som tur var slutade det ganska bra, dom bjöd på corona och en stund senare kom 3 killar till som också tillhörde sällskapet. 
Vi hade riktigt trevligt faktiskt men det var en sak som jag inte riktigt kunde få kläm på. Den första killen hade sagt att han förmodligen skulle behöva sticka iväg på något jobb lite senare på kvällen. Jag fattade ingening och tänkte först inte mer på det, förrän dom andra killarna började viska i hans öra och verkade lite stressade och han lugnade ner dom. 
Vi snackade, drack öl och festen fortsatte och sen plötsligt bara pang så ställde sej alla killarna upp och försvann. Det var så himla konstigt allting. Dom hade precis kommit med lite mer öl när den första killen plötslgit sa att nu var det dags, dom envisades med att pussa mej lite för mycket och försökte in i det sista att övertala mej att vara på plats samma tid kvällen efter och sen bara försvan dom.
Det var som att allt dog på några sekunder, helt sjukt.
 
Vi prade en stund om hur konstigt allt var och spekulerde lite i vad dom där snubbarna egetnligen jobbade med och sen partade vi vidare. Det tog inte långt tid förrän vi trffade Chris som hängde med oss vidare till en underground nattklubb, som ledde vidare till en strippklubb och som slutligen ledde oss hem vid typ 5 på morgonen. 
Helt vild kväll
Dock ska tilläggas att jag gjorde några tappra försök att gå hem innan vi hamnade på den där underground klubben men det gick inge vidare så ibland får man bara låtsas att man är 16 igen och köra på. Kul hade vi i alla fall även om dagen efter blev en riktig dagen efter. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0