År 2014

Sista delen av min årsresumé är juli och augusti. Efter det började jag jobba på att få igång en ny blogg. Juli och augusti är fyllda med resor och vänner. Se mer under varje månad
 

1:a juni hände två saker - jag blev toksjuk och jag flyttade till en egen lya mer centralt. Jag kan inte ens minnas när jag mådde så dåligt senast som jag gjorde då. Som tur var fick jag hjälp med hela flytten medan jag låg i soffan och svettades och frös om vartannat. Jag kunde faktiskt inte ens ställa mej upp på flera dagar. Jag bara låg där i soffan och väntade på att bli bättre. Riktigt jobbigt var det. Men när jag sen blev frisk och fick ordning på lägenheten blev allt mycket bättre.
Sommaren närmade sej med stora steg och när jag blev frisk stack jag iväg och köpte Interrail kort för årets grymma resa.
En av mina babes kom till Oslo för att hälsa på. Vi hade en sjukt mysig kväll på Aker brygge, en bakisdag med pizza och en riktigt mysig helg tillsammans.
 
I slutet av juli stack jag iväg till Rom för att hälsa på två kompisar som bor där. Det var superkul att se hur man bor i Rom faktiskt. Jag har ju varit där förr och tycker inte något vidare bra om stan men det är ju alltid kul att se hur vänner har det.
Efter Rom började tågluffen. Ett av dom första stoppen var Grekland. På 5:e bilden ser ni en sinnessjukt god frozen yoghurt som jag köpte där.
På sista bilden har ni en Interrailkarta över hela Europa. Såhär såg våran tripp ut:
Norge - Sverige - Italien - Grekland - Serbien - Montenegro - Serbien - Kroatien - Slovenien - Ungern - Tjeckien - Danmark - Sverige
 
En stor del av augusti spenderades också på olika ställen i Europa. Vi hade sjuk kul tills... jag blev riktigt sjuk på tåget från Slovenien till Ungern. Jag tror att jag blev smittad av en person i våran kupé som verkade vara dödligt sjuk men jag vet inte. Vi förlängde vistelsen i Budapest i hopp om att jag skulle bli bättre, men det blev jag inte. Jag tvingade mej ut i alla fall men det var varken smart eller speciellt givande. Sista dagen bestämde jag mej för att sola solarium för att bli frisk. Några timmar efter det gick vi på tåget mot Prag och det blev en helvetesnatt som var så vidrig att inga ord räcker till att föra beskriva hur det var. Det visade sej att jag hade bränt mej ordentligt i solariet och på grund av det fick jag en helvetesnatt där jag inte kunde ligga ordentligt, jag fick panik, var uttorkad, vårat vatten tog slut, jag började hallucinera osv. Jag har aldrig varit med om något liknande och jag hoppas att jag aldrig behöver vara med om något sånt igen. Vistelsen i Prag var fruktansvärd, återigen fick jag tvinga mej ut men jag kunde knappt gå, knappt sitta och knappt stå. Min hud skrek och det gjorde även jag efter att inte ha kunnat sova ordentligt på flera nätter.
Väl tillbaka i Sverige tog jag några dagar att umgås med folk innan jag åkte tillbaka till Norge, smått bitter.
Tillbaka i Norge kom jag tillbaka till mina vanliga rutiner och startade träningen med en legday.
 
 
 
September - december gick åt till att fixa med min nya blogg och därför har jag i stort sett ingenting dokumenterat från den tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:






RSS 2.0